סיפורי מסעות

פטגוניה: מחשבות על מקבל לא מקוון ולנסות במחנה

Pin
Send

באתי לפטגוניה כדי לכוון, לנקות את מוחי, לטייל וללמוד במחנה. אני שונא קמפינג, ואני יכול לספור על יד אחת את מספר הלילות שביליתי באוהל. כמו נדודי שינה, אני מעדיף הרבה מיטות, מים חמים, ושירותים אסוף. אפילו כילד, כשחברי ואני נסענו למחנאות, מעולם לא נהניתי מהחוויה - רק הלכתי להיות עם החברים שלי. אבל נרשמתי לסיור Intagpid Patagonia (עם הבלוגר השני היי Nadin, לא פחות!) כדרך כדי להירגע לתוך החוויה שוב.

אחרי לילה בסנטיאגו, קבוצת הסיור שלי טסה לפטגוניה, שם הגענו למסלול "W Trek" המפורסם בפארק הלאומי טורס דל פיין. הפארק, שנוסד בשנת 1959, הוא ביתם של טונות של קרחונים, אגמים קרחוניים, עמקים עמוקים, הרי גרניט מפורסמים ויערות אורנים יפים. יותר מ -100,000 אנשים מבקרים מדי שנה, מה שהופך אותו לאחד היעדים המובילים בדרום אמריקה. הטרק W נקרא כך כי הוא עוקב את תצורות הטבע של שלושה עמקים, ובכך יוצרים צורה W. זהו המעגל הפופולרי ביותר בפארק, שכן הוא פוגע בכל המראות העיקריים: קרחון גריי, עמק צרפתי, ואת מגדלי טורס המושלם תמונה.

כשהתקרבנו לפארק ביום הראשון, הרים אפורים ענקיים גבוהים מעלינו ושמים כחולים חסרי עננים נמתחו עד אינסוף. כולם על האוטובוס נתנו אנקה קולקטיבית. בעוד המדריכים שלנו נעצרו כדי לקבל את היתרי החניה והטיולים שלנו, נערמנו לתצלומים. האוויר החרישי, הדשא המתנופף ברוח, וההרים הצחיחים גרמו לי להתרגש כדי להתחבר שוב לטבע.

הדרך הסלולה היתה אז לכלוך, והאוטובוס - חסר כל זעזועים - דחף אותנו כמו נסיעה של קרנבל. אחרי נסיעה במעבורת סוערת, הגענו למחנה פיין גרנדה, הבית שלנו במשך שני הלילות הראשונים של ארבעה ימים של טיולים. במקום לעשות את W בשורה רצופה, היינו לטייל שני חלקים מהמחנה הזה, להכפיל בחזרה כל לילה לנוח את העצמות שלנו.

הורדנו את התיקים שלנו ויצאנו לדרך הראשונה, אל גלאסיאר גריי, שנקראה כך על הגוון האפור שהופק מן האור המשתקף מן האדמה והלכלוך שהיא נושאת ונושאת אותה כשהיא יורדת במורד ההרים אל תוך האגמים. מאחורינו היה אגם פאהו עם מימיו הכחולים, הכחולים. הרוח הרימה ואנחנו הגענו לנקודת תצפית גבוהה מעל לאגו גריי. משבים מטורפים שהמשיכו לדחוק אותנו מאיזון, צילמנו את הקרחון לפני שהסתלקנו מהתצפית. אחרי חטיף מהיר בין הסלעים צעדנו על השביל, והרוח התמוטטה וירדנו אל יער האורנים.

הניסיון האחרון שלי בהקמת אוהל, בטיול לאפריקה, לא התנהל כשורה: לא הצלחתי לקרב את אוהלי האוהלים, ולעתים קרובות נדמה היה לי שאחד מהם נשאר. עכשיו, קיוויתי להתאמן קצת כשחזרנו למחנה, כדי שאוכל להקטין את זמני האוהל שלי מ -30 דקות מבולבלות למשהו הגיוני יותר. למרבה הצער, זה לא היה צריך להיות. כשחזרנו לפיין גרנדה כעבור שעות, התברר שמפעילי המחנה הקימו לנו את האוהלים!

אחרי הארוחה, פרשנו. אני יכול לראות מדוע אבותינו הקדמונים היו "מוקדם לישון, מוקדם לעלות" סוגים: כאשר אין כוח או אור, אין הרבה מה לעשות. אבל בתור נדודי שינה, קשה לי לישון במיטה רגילה, שלא לדבר על אוהל. כשהטמפרטורה יורדת, הרוח מצליפה, ורק כרית מזרון דקה מתחתי, נדרשו לי שעות להירדם. כשעיני נעצמו לבסוף, תהיתי אם יהיה לי אי-פעם להתאהב במחנאות.

למחרת בבוקר, התעוררנו ביום חם וחם. בטיול שלנו 22 ק"מ דרך העמק הצרפתי, עלינו ביער נשרף, על פני נהרות, לאורך עמק לפני שהגיע Glaciar Francés. שם, קרח נמס התנגש במצוקים כמו רעם עז. עמדנו בצלו של הקרחון, אכלנו ארוחת צהריים וחיכינו לרגל הקרח הסדוק.

היינו שומעים את הבום ומקווים לזהות במהירות את הקרח והשלג היורדים במורד ההר. נשארנו שעה לפני שירדנו, אבל הבטתי לאחור לקול כל התרסקות חדשה, בתקווה לתפוס רק עוד הצצה אחת לקרח הקרחון הנופל.

כשחזרתי למחנה באותו לילה, הטמפרטורה היתה קרה יותר, הגשם ירד וירד, והרוח נשבה חזק כל כך עד שהיא נשבה על חלק מהאוהל שלנו, וגרמה לנדין להתרוצץ החוצה ולדפוק את הקטבים בחזרה בנעלי ההליכה שלה. תהיתי איך אנשים התרגלו לזה. לא יהיה לי לישון ללילה השני ברציפות.

למחרת, הגשם המשיך כשהגענו אל המעבורת שהובילה אותנו למחנה האחרון שלנו, רפוג'ו לאס טורס. באותו יום לא היו טיולים רגליים, וכשהרוח נשבה והגשם הגיע אלינו הצדה, שמחתי שהתקשרתי קדימה והזמנתי מיטה במעונות באכסניה של המחנאות.

אחרי שני לילות באוהל קר ורטוב, הייתי זקוק לשינוי. פטגוניה היתה יפה והפסקה המרגיעה שהייתי צריכה, אבל גם הייתי זקוקה לשינה - ולא קיבלתי שום. אבל במיטה באותו לילה, זה היה כאילו אני ישן על ענן. הייתי חמה ונוחה, ואפילו הנחש הרם ביותר בעולם בחדר הסמוך לא הרס את שנתי. אז הבנתי שאני סרסור קמפינג ושהשהייה באוהל לא בשבילי. אולי כדאי שאנסה להבריק. ככל שאני אוהב את בחוץ, אני גם אוהב מיטות מקלחות חמות!

ביום האחרון יצאנו לטייל על הטיול המפורסם ביותר של הפארק: המסע הלוך ושוב של 22 ק"מ אל מגדלי טורס, אחד הקשים ביותר שעשיתי מאז המעבר של טונגרירו 20 ק"מ בניו זילנד. אבל שלושת המגדלים האלה על אגם קרחוני הם תמונה מושלמת, עם גרניט שלהם, צריחים מכוסים קרח מעל אגם אקוומרין. יכולתי להישבע שזו תמונה ששימשה כטפט מחשב.

אחרי שהקבוצה שלי עלתה לראש תצפית, אכלה ארוחת צהריים, והתחילה את הירידה, בחרתי להישאר עוד. לא הייתי מוכן לעזוב. שעתיים לאחר מכן, כשהעננים התגלגלו פנימה והרוח הרימה, התחלתי סוף סוף לרדת בחזרה למחנה, האחרון לעזוב את נקודת המבט. הזמן שביליתי שם איפשר לי לנקות את הראש, עדיין את מוחי לרגע, וליהנות מההווה - משהו שלא עשיתי במשך זמן רב.

כשיצאנו מהפארק למחרת היום, הייתי אסיר תודה על הנסיעה. להיות לא מקוון בטבע היה מנטלית נחוצה מאוד, ופטגוניה היה אחד המקומות היפים ביותר שהייתי אי פעם. זה אחד מאותם מיקומים על פני כדור הארץ שגורם לך להבין כמה אתה קטן וכמה טבע גדול ומובהק. קמפינג אולי לא זכתה אותי מעל, אבל הטבע תמיד מחמם את הלב שלי מביא לי פרספקטיבה.

לוגיסטיקה
כדי להגיע אל טורס דל פיין, אתה יכול לקחת סיור או ראש למטה בעצמך על ידי הולך מ Puerto Natales, צ 'ילה, שם האוטובוסים לעזוב בקביעות וזורקים אותך במעבורת למחנה פיין גרנדה או בשער המחנה עצמו.

אם אתה מבקר סולו, בדוק את הבלוג הזה על ידי Breakaway Backpacker, שעשה את הסולו הטרק בשנה שעברה. יש לו מידע רב על המחירים, ההזמנה, ואיזה ציוד תצטרך. (מאז הייתי בסיור, זה סופק לי.)

הפארק קל לחקור, אבל בתור מישהו עם ניסיון קמפינג קטן, שמחתי שיש מדריך שהכיר את השבילים, נתן לנו היסטוריה של הפארק, והוסיף מידע ועובדות על החי והצומח. אתה לא מקבל את זה כאשר אתה לבד! אם אתה אוהב אותי ולא גדול לתוך קמפינג, אני מציע סיור!

הערה: יצאתי למסע הזה בצ'ילה במסגרת השותפות המתמשכת שלי עם Intrepid Travel. הם כיסו את עלות סיור זה ואת כל עלויות נוספות במהלך הנסיעה. לא קיבלתי כסף לטיול הזה.

צפה בסרטון: סרטונים טיול פטגוניה ינואר 2017 (דֵצֶמבֶּר 2022).